Skip to Content

Termeni și Condiții Generale

Termeni și Condiții Generale și Informații pentru Clienți

I. Termeni și Condiții Generale

§ 1 Dispoziții de bază

(1) Următorii termeni și condiții se aplică pentru contractele pe care le încheiați cu noi ca furnizor (Boni-Shop GmbH) prin intermediul site-ului www.boni-shop.ro. În măsura în care nu s-a convenit altfel, se opune includerii eventualelor condiții proprii utilizate de dumneavoastră.

(2) Consumator, în sensul reglementărilor de mai jos, este orice persoană fizică care încheie un act juridic în scopuri care nu sunt în principal atribuite activității sale comerciale sau profesionale independente. Antreprenorul este orice persoană fizică sau juridică sau o societate cu personalitate juridică care acționează în exercitarea activității sale comerciale sau profesionale independente la încheierea unui act juridic.

§ 2 Încheierea contractului

(1) Obiectul contractului este vânzarea de bunuri .

Vindem bunurile parțial sau exclusiv ca comisionar în nume propriu pe contul unui terț, adică pentru un terț ca proprietar al bunurilor. Cu toate acestea, partenerul contractual cu toate drepturile și obligațiile suntem noi.

(2) Deja prin publicarea fiecărui produs pe site-ul nostru vă facem o ofertă fermă de încheiere a unui contract prin sistemul de coș de cumpărături online, în conformitate cu condițiile specificate în descrierea produsului. 

(3) Contractul se încheie prin sistemul de coș de cumpărături online astfel:

Produsele pe care intenționați să le achiziționați sunt plasate în "coșul de cumpărături". Prin intermediul butonului corespunzător din bara de navigare puteți accesa "coșul de cumpărături" și efectua modificări oricând.

După ce faceți clic pe butonul "Finalizare comandă" sau "Continuare către comandă"  (sau denumiri similare) și introduceți datele personale, precum și condițiile de plată și livrare, vi se va afișa un rezumat final al comenzii.

În măsura în care utilizați un sistem de plată instant (de exemplu, PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, Sofort, giropay), veți fi fie direcționat către pagina de rezumat a comenzii în magazinul nostru online, fie către site-ul furnizorului sistemului de plată instant.

Dacă sunteți redirecționat către sistemul de plată instant, veți face acolo selecțiile sau introducerea datelor corespunzătoare. În final, datele comenzii vor fi afișate pe site-ul furnizorului sistemului de plată instant sau după ce ați fost redirecționat înapoi în magazinul nostru online.

Înainte de a trimite comanda, aveți posibilitatea de a verifica din nou informațiile din rezumatul comenzii, de a le modifica (inclusiv prin funcția "înapoi" a browserului de internet) sau de a anula comanda.

Prin trimiterea comenzii folosind butonul corespunzător ("comandă cu obligație de plată", "cumpără" / "cumpără acum", "comandă contra cost", "plătește" / "plătește acum" sau denumiri similare) acceptați în mod legal oferta, iar contractul se încheie.

 (4) Întrebările dumneavoastră pentru crearea unei oferte nu sunt obligatorii. În acest caz, vă vom face o ofertă fermă în formă scrisă (de exemplu, prin e-mail), pe care o puteți accepta în termen de 5 zile (în măsura în care nu este indicat alt termen în oferta respectivă).

(5) Procesarea comenzii și transmiterea tuturor informațiilor necesare pentru încheierea contractului se efectuează prin e-mail, parțial automatizat. Prin urmare, trebuie să vă asigurați că adresa de e-mail furnizată la noi este corectă, că recepționarea e-mailurilor este asigurată din punct de vedere tehnic și că nu este împiedicată de filtrele de SPAM.

§ 3 Acorduri speciale privind metodele de plată oferite

 (1) Plată prin SOFORT / Transfer bancar instant

Dacă selectați metoda de plată Sofort / Transfer bancar instant, procesarea plății se face prin intermediul furnizorului de servicii de plată Sofort GmbH (Theresienhöhe 12, 80339 München, Germania; „SOFORT”). Sofort GmbH este o companie din grupul Klarna (Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Suedia). Condiția pentru utilizarea metodei de plată prin SOFORT este să aveți un cont de online banking activat. În timpul procesului de plată în cadrul comenzii, trebuie să vă legitimați corespunzător și să confirmați instrucțiunile de plată către SOFORT. Debitul din contul bancar se efectuează imediat după trimiterea comenzii. Mai multe informații despre SOFORT pot fi găsite la https://www.klarna.com/sofort/.

 (2) Plată prin "PayPal" / "PayPal Checkout"

Dacă selectați o metodă de plată oferită prin "PayPal" / "PayPal Checkout", procesarea plății se face prin intermediul furnizorului de servicii de plată PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg; "PayPal"). Metodele de plată disponibile prin "PayPal" vă vor fi afișate pe butonul corespunzător din prezența noastră online, precum și în cadrul procesului de comandă online. PayPal poate utiliza și alte servicii de plată pentru procesarea plăților; dacă se aplică condiții speciale de plată, acestea vă vor fi comunicate separat. Mai multe informații despre "PayPal" pot fi găsite la https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full.

§ 4 Dreptul de retenție, Rezervarea dreptului de proprietate

(1) Dreptul de retenție poate fi exercitat numai în măsura în care cerințele provin din același raport contractual.

(2)  Bunurile rămân proprietatea noastră până la achitarea integrală a prețului de cumpărare.

(3)  Dacă sunteți antreprenor, se aplică suplimentar următoarele:

a) Ne rezervăm dreptul de proprietate asupra bunurilor până la achitarea integrală a tuturor creanțelor din relația comercială curentă. Până la transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor cu rezervă, nu este permisă gajarea sau transferul în scop de siguranță.

b) Puteți revinde bunurile în cursul normal al afacerii. În acest caz, ne transferați deja toate creanțele în valoarea sumei facturii care vă revin din revânzare, pe care noi le acceptăm. Sunteți, de asemenea, autorizat să colectați creanța. În măsura în care nu vă îndepliniți corespunzător obligațiile de plată, ne rezervăm însă dreptul de a colecta noi înșine creanța.

c) În cazul conexiunii și amestecului bunurilor cu rezervă, dobândim coproprietatea asupra noii substanțe proporțional cu valoarea facturii bunurilor cu rezervă față de celelalte obiecte prelucrate la momentul procesării.

d) Ne obligăm să eliberăm garanțiile care ne revin la cererea dumneavoastră, în măsura în care valoarea realizabilă a garanțiilor noastre depășește cerința care urmează a fi asigurată cu mai mult de 10%. Selecția garanțiilor care urmează a fi eliberate ne aparține.

§ 5 Garanția

(1) Există drepturi legale de răspundere pentru defecte.

(2) În calitate de consumator, vi se solicită să verificați bunurile imediat după livrare pentru completitudine, defecte evidente și daune de transport și să ne raportați orice reclamație cât mai curând posibil, precum și transportatorului. Nerespectarea acestui lucru nu afectează revendicările dumneavoastră legale de garanție.

(3) În măsura în care un atribut al bunului se abate de la cerințele obiective, abaterea este considerată convenită doar dacă ați fost informat în mod expres și separat de noi înainte de depunerea declarației de contract și dacă abaterea a fost convenită în mod expres și separat între părțile contractante.

(4) În măsura în care sunteți antreprenor, se aplică următoarele dispoziții suplimentare privind garanția:

a)  Se consideră că numai declarațiile noastre și descrierea produsului de către producător sunt convenite ca fiind caracteristicile bunului, nu și alte reclame, laude publice și declarații ale producătorului.

b)  În cazul defectelor, oferim la alegerea noastră fie remedierea defectului, fie livrarea unui înlocuitor. Dacă remedierea defectului eșuează, puteți alege fie să solicitați o reducere a prețului, fie să reziliați contractul. Remedierea defectului este considerată eșuată după a doua încercare nereușită, cu excepția cazului în care se prevede altfel din natura bunului, a defectului sau a altor circumstanțe. În cazul remedierei defectului, nu suntem obligați să suportăm costurile crescute cauzate de mutarea bunului într-un alt loc decât locul de îndeplinire, cu condiția ca mutarea să nu fie conformă cu utilizarea prevăzută a bunului.

c)  Perioada de garanție este de un an de la livrarea bunului. Reducerea termenului nu se aplică:

- pentru daunele cauzate de noi cu vinovăție, care rezultă din încălcarea vieții, a corpului sau a sănătății și pentru alte daune cauzate cu intenție sau neglijență gravă;

- în măsura în care am ascuns cu rea-credință defectul sau am oferit o garanție pentru calitatea bunului;

- pentru bunuri care sunt utilizate conform destinației lor obișnuite într-o construcție și care au cauzat defectul construcției;

- pentru cereri legale de regres pe care le aveți în legătură cu drepturile de garanție împotriva noastră.

§ 6 Alegerea legii, locul de îndeplinire, instanța competentă

(1)  Se aplică legea germană. Pentru consumatori, această alegere a legii se aplică numai în măsura în care protecția acordată de dispozițiile obligatorii ale legii statului de reședință obișnuită a consumatorului nu este retrasă (principiul favorabilității).

(2)  Locul de îndeplinire pentru toate prestațiile din relațiile de afaceri existente cu noi, precum și instanța competentă este sediul nostru, în măsura în care nu sunteți consumator, ci comerciant, persoană juridică de drept public sau patrimoniu de drept public. Același lucru se aplică dacă nu aveți un for general de jurisdicție în Germania sau UE sau dacă reședința sau locul obișnuit de reședință nu este cunoscut la momentul intentării acțiunii. Dreptul de a invoca instanța competentă dintr-o altă jurisdicție legală rămâne neafectat.

(3)  Dispozițiile Convenției ONU privind contractele de vânzare internațională de mărfuri nu se aplică în mod explicit.

II. Informații pentru clienți

1. Identitatea vânzătorului

Boni-Shop GmbH

Wissmannstraße 58

27755 Delmenhorst

Germania

Telefon: 04221 45 777 00

E-Mail: [email protected]

Rezolvarea alternativă a disputelor:

Comisia Europeană oferă o platformă pentru soluționarea online a disputelor extrajudiciare (platforma OS), accesibilă la https://ec.europa.eu/odr.

 Suntem dispuși, dar nu obligați, să participăm la procedurile de soluționare a litigiilor în fața organismelor de conciliere pentru consumatori.

 2. Informații privind încheierea contractului

Pașii tehnici pentru încheierea contractului, încheierea contractului în sine și opțiunile de corectare sunt efectuate în conformitate cu reglementările "Încheierea contractului" din Termenii și condițiile generale (Partea I) ale noastre.

3. Limba contractului, stocarea textului contractului

3.1. Limba contractului este germana .

3.2. Nu stocăm textul integral al contractului. Înainte de a trimite comanda prin sistemul de coș de cumpărături online  puteți imprima sau salva electronic datele contractului folosind funcția de imprimare a browserului. După primirea comenzii la noi, datele comenzii, informațiile legale necesare pentru contractele la distanță și Termenii și condițiile generale vor fi trimise din nou prin e-mail.

3.3. În cazul cererilor de oferte în afara sistemului de coș de cumpărături online, veți primi toate datele contractuale în cadrul unei oferte ferme în formă scrisă, de exemplu, prin e-mail, pe care le puteți imprima sau salva electronic.

4. Coduri de conduită

4.1. Ne-am angajat să respectăm criteriile de calitate ale sigiliului de încredere al Käufersiegel Management AG, disponibile la: https://www.haendlerbund.de/de/downloads/kaeufersiegel/kaeufersiegel-zertifizierungskriterien.pdf.

4.2. Ne-am angajat să respectăm criteriile de calitate ale Trusted Shops GmbH, disponibile la: https://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf

5. Caracteristicile esențiale ale bunurilor sau serviciilor

Caracteristicile esențiale ale bunurilor și/sau serviciilor pot fi găsite în oferta respectivă.

6. Prețuri și modalități de plată

6.1. Prețurile enumerate în ofertele respective, precum și costurile de expediere reprezintă prețurile totale. Acestea includ toate componentele de preț, inclusiv toate taxele aplicabile.

6.2. Costurile de expediere nu sunt incluse în prețul de achiziție. Acestea pot fi accesate prin intermediul unui buton corespunzător pe site-ul nostru web sau în oferta respectivă, vor fi afișate separat în timpul procesului de comandă și trebuie plătite suplimentar de către dumneavoastră, cu excepția cazului în care se specifică livrarea gratuită.

6.3. Costurile aferente transferurilor de bani (comisioane de transfer sau de schimb valutar ale instituțiilor financiare) trebuie suportate de dumneavoastră în cazurile în care livrarea are loc într-un stat membru al UE, dar plata este efectuată în afara Uniunii Europene.

6.4. Modalitățile de plată disponibile sunt afișate pe un buton corespunzător pe site-ul nostru web sau în oferta respectivă.

6.5. Dacă nu este indicat altfel la metodele de plată individuale, cerințele de plată rezultate din contractul încheiat trebuie plătite imediat.

7. Condiții de livrare

7.1. Condițiile de livrare, termenul de livrare și eventualele restricții de livrare pot fi găsite pe un buton corespunzător pe site-ul nostru web sau în oferta respectivă.

7.2. În cazul în care sunteți consumator, este prevăzut legal că riscul de pierdere accidentală și deteriorare accidentală a bunului vândut în timpul transportului se transferă către dumneavoastră la momentul livrării, indiferent dacă expedierea este asigurată sau nu. Aceasta nu se aplică dacă ați desemnat independent o companie de transport care nu este indicată de antreprenor sau o persoană desemnată pentru efectuarea transportului.

Dacă sunteți antreprenor, livrarea și expedierea au loc pe riscul dumneavoastră.

8. Dreptul legal de garanție

Garanția se bazează pe reglementarea "Garanție" din Termenii și condițiile noastre generale (Partea I).

Acești Termeni și Condiții Generale și informațiile pentru clienți au fost elaborate de juriști specializați în drept IT din cadrul Händlerbund și sunt verificate permanent pentru conformitatea legală. Händlerbund Management AG garantează siguranța juridică a textelor și este responsabilă în cazul unor reclamații. Mai multe informații pot fi găsite la: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service.


ultima actualizare: 09.01.2024